Domowy Escape Roome dla fana Harrego Pottera

     Mimo, że ten post będzie typowo luźnym postem to nie martwcie się powrócimy jeszcze do trudniejszych i poważniejszych tematów. Stwierdziłam, że właśnie od nich przyda nam się odpoczynek. 

     Tak więc, że niedawno były święta chciałam, żeby były wyjątkowe dla mojej najmłodszej siostry. Niestety wiadomo jak to teraz jest, wszechobecny wirus, kwarantanna, zamknięte sklepy, a także brak śniegu. Idąc tym tropem pomyślałam, że przydałoby się coś ekstra zrobić w te święta. Już w październiku zaczęłam kombinować co by tu zrobić i wpadłam na mój dawny, lecz nie wykorzystany pomysł, a mianowicie w całym domu postanowiłam porozstawiać zagadki związane z Harrym Potterem, którego najmłodsza siostra od niedawna uwielbia. Wy nazwalibyście to Escape Roomem, ale dla mnie wiele lat temu, gdy przynajmniej w Polsce o czymś takim nie słyszano, było czymś nowym co sama wymyśliłam. Miała to być wówczas niespodzianka dla średniej siostry, jednak nie została wykorzystana; wtedy zamiast w końcowym efekcie dać Minecrafta, chciałam podarować jej kilka rzeczy związanych z zespołem 1D. W każdym razie pomysł zmienił się na przestrzeni czasu, ale przetrwał w mojej głowie. Jeśli chcecie możecie jak najbardziej skorzystać z niego i modyfikować według uznania, jednak nie zezwalam na kopiowanie go, czy to na własnego bloga, czy gdzie indziej. 

 Przeprowadzę Was przez zagadki krok po kroku. Tak, abyście mogli odtworzyć je w domowym zaciszu.

Potrzebne Wam będą:

a) długopis UV z latarką (najlepiej żeby to była całość, a nie latarka osobno)

b) marker olejowy biały

c) kilka małych fiolek (wystarczą 4)

d) farby akrylowe (według uznania do pomalowania różdżek)

e) pałeczki do ryżu (zaokrąglone, nie przełamywane)

f) kartki papieru z bloku

g) herbata lub kawa (do postarzenia kartek)

h) klej i pistolet na gorąco (chyba, że dacie radę ładnie pomalować różdżki i nadać im fakturę bez tego)

i) biała róża (sztuczna lub prawdziwa)

j) sok buraczany

k) pióro zarówno te ptasie jak i zwykłe szkolne (nie kulkowe) 

l) kasztany

m) moździerz

n) chochla 

o) kałamarz (może być po prostu kilka nabojów z atramentem)

p) garnek

r) skarpetka

s) kufer

t) płaszcz (najlepiej czarny)

u) klucz (do pobliskiego pomieszczenia lub szafki)

w) lakier do paznokci 

y) cienka, przeźroczysta taśma klejąca 


To wszystko czego potrzebujecie, oczywiście jeśli zmienicie coś w zagadkach możecie coś dodać lub pominąć. 

Na początku zróbcie zdrapkę, a pod nią ukryjcie szyfr Cezara, który będzie mówił o rzeczy, którą dostanie obdarowywany. W szyfrowaniu pomogła mi Wikipedia, gdzie pod tym linkiem w zakładce przykłady jest wyjaśnione jak go używać i jak wymieniać litery. Instrukcja zrobienia zdrapki jest tutaj. Warto też na początek zrobić różdżki, dwie z patyczków do ryżu, a jedną z długopisu UV (pamiętajcie, że farba musi porządnie wyschnąć). Jak zrobić różdżki z patyczków znajdziecie w wielu poradnikach między innymi tutaj. Jednak ja zamiast farby w spreju do ich pomalowania użyłam farb akrylowych. Jak zrobić różdżkę z długopisu macie pokazane w tym filmie. Nie użyłam folii aluminiowej, ponieważ nie za bardzo miałam jak. Przeszkadzał mi w tym guzik włączający światełko UV i inna odstająca część długopisu, do której zamierzałam przyczepić klucz. Przyznaję mimo wszystko, że "różdżka" z filmiku, do którego dostaliście link prezentuje się o niebo lepiej niż moja. Jednak pamiętajcie, że przy waszych długopisach również, najpewniej będzie guziczek więc trzeba go ominąć gorącym klejem. Następnie postarzcie papier herbatą lub kawą. Wiele poradników jak tego dokonać znajdziecie w internecie, między innymi tutaj. Gdy kartki będą w pożądanym przez Was stanie i wyschną możecie brać się za pisanie. Żeby wyglądało to ładnie list z Hogwartu razem z wszystkimi wskazówkami piszecie szkolnym piórem. Łatwo znaleźć wzór listu, ale podaje Wam bezpośredni link tutaj. Pamiętajcie, aby oczywiście zmienić dane Harrego na dane osoby obdarowywanej, a nawet możecie wpisać jej adres. Na kartce przyczepionej do listu napiszcie:

     Krótki to czas został do twych 11 urodzin więc śpieszno Ci znaleźć: 

a) szatę czarną niczym szata dementora z różą białą jedyną ocalałą

b) różdżkę do twej ręki pasującą 

c) kociołek z cyny nie bez przyczyny największy i pękaty, aby  w razie potrzeby nie zrobić jedynie herbaty 

d) fiolek kilka, aby w razie, czego złapać w nie myśli czyje, aby nie były już niczyje 

e) moździerz zaczarowany ruszy z tobą w tany, gdy tylko ze chcesz zmielić kasztany

f) chochla rozmiar 4 1/3 niech wodę chłepcze w najlepsze, a może coś jeszcze? 

g) kufer przepastny koloru obojętnego byleś zmieścił szatę uczniu miły gdyby czary się skończyły

h) ubrania i to co Harry dał Zgredkowi, gdy ten zmierzał ku Lucjuszowi Malfoyowi 

i) pióro te wieczne przez mugoli wymyślone, także nie idź w tą stronę. Twoje ma być naturalne lecz (lumos) w pełni użyteczne (słowa po "lumos" piszecie długopisem UV)

j) kałamarz załamany nad tym żeś nie wiedział o co chodzi, ale nic nie szkodzi Cię do życia przyuczymy choćby i tej zimy 

k) pergaminy nie pomięte 


Na innej kartce spisujecie zagadki. Jedna pod drugą, ale tak żeby można było miedzy nimi na spokojnie przeciąć kartkę i żeby jedna zagadka z drugą Wam się nie mieszały przed oczami. NIE piszcie w zagadkach rzeczy z nawiasu to tylko wskazówki dla Was.

a) różdżkę znajdziesz, gdy poprosisz mistrza gry i szatę ponosisz (tą notkę należy umieścić w kieszeni szaty, różdżkę chowa mistrz gry, czyli Ty i daje ją rozwiązującemu, gdy ten będzie nosił płaszcz, w którym była notatka. Nie musi nosić go cały czas, wystarczy ubrał go na chwilę.)

b) machnij mną i użyj zaklęcia alohomora na zamku, a kociołek będzie twój (tą notatkę przyklejamy do jednej z różdżek, czyli tej zrobionej z długopisu UV i z przyczepionym kluczem, Ty wybierasz w jakim miejscu będzie garnek ważne, żeby był zamknięty na klucz, czy to w szafce, czy to za jakimiś drzwiami)

c) zalej mnie wodą i w dalszą rusz przygodę, aby znaleźć fiolek kilka potrzebujesz mieć motylka on Cię poprowadzi (tą notatkę przyczepiamy do garnka, motylka z papieru przyklejamy w jakimś dobrze widocznym miejscu. Jednak pozwalamy go odkleić dopiero na tym etapie)

d) myśli z fiolek połóż na wcześniej przygotowanej wodzie inaczej się nie otworzą i tajemnic swych nie wyłożą (myślami z fiolek są  kwiatki z papieru otwierające się na wodzie, jak je zrobić znajdziesz na tutaj, na każdym kwiatku należy napisać po słowie "moździerz", " czeka", "na", "Ciebie")

e) (tutaj bez karteczki, ale na kasztanach po literce piszemy "PIEKARNIK". Później wsypujemy kasztany do moździerza, aby osoba szukająca swojego prezentu musiała je później ułożyć w odpowiednim szyku)

f) eliksir wielosokowy upichcę z krwi ciemnej, z kretesem pomieszaj w szklanicy i wypij do dna, abyś zobaczył/a szkło i wiadomość jasną (to jest wiadomość przy chochli schowanej w piekarniku, a obok niej powinna się znaleźć szklanka z sokiem buraczanym, udającym eliksir wielosokowy,  sok należy wypić)

g) teraz czas na kufer własny (ta wiadomość powinna być przyklejona od spodniej strony szklanki, tak aby pokazała się po wypiciu "eliksiru")

h) ubrania tu znajdziesz miły lecz nie to czego teraz szukasz (ta karteczka powinna być przyklejona od wewnętrznej strony klapy kufra, w którym powinna być także charakterystyczna skarpetka, aby było wiadomo, że teraz czas na nią)

i)  tu szczęścia nie znajdziesz, lecz kolejną wskazówkę. Teraz znajdź pióro nie byle jakie, bo brązowe pozostawione przez sowę pod sekretarzem ukryte (to jest karteczka, która powinna znaleźć się w skarpetce, mówiąc "sekretarz" chodzi mi o biurko, pióro ma być naturalne nie te szkolne)

j) nie jestem duże, ale lecz do pisania jak mało kto się nadaje, kałamarza szukaj tam, gdzie jesz śniadanie (to powinna być notatka przy naturalnym piórze, "gdzie jesz śniadanie" myślę, że to oczywiste w zależności od domu)

k) kolejny krok pergaminy znajdziesz na biurku (notka przy kałamarzu)

l) (na pergaminie pierwszym, czyli pierwszej stronie piszemy obietnicę tego, że przyszły znalazca prezentu będzie utrzymywał wysokie stopnie w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart, pod którym zostawiamy miejsce na podpis szukającego. Dopóki go nie podpisze nie może przewrócić strony. Na drugiej stronie połączonej z tą pierwszą piszemy: Nie mamy mandragory, jednak Neville przy roślinie zostawił niespodziankę. Przy roślinie zostawiamy karteczkę z uprzednio zrobioną zdrapką i szyfrem pod nią.)

m) (szyfr ustawiamy według szyfru  Cezara, jest on łatwy do zaszyfrowania, jak i do odszyfrowania.  Np. "KUPIŁAM CI MINECRAFTA" to według szyfru Cezara "MZŚLNCO EL OLÓGETCIYC". Takiego kodu użyłam dla siostry, dla której nie zgadniecie co kupiłam... tak Minecrafta. 

     Jako, że Minecrafta kupiłam przez ich oficjalną stronę internetową, to ikonkę pobranego i zainstalowanego Minecrafta ustawiłam na środek ekranu monitora, a na tapetę dałam rękę wskazującą na grę.

     Wyjaśniłam to najlepiej jak umiałam. Wiem, że może być to angażujące, ale po pierwsze uwielbiam robić niespodzianki i dawać wyjątkowe prezenty osobom nie tylko w moim najbliższym otoczeniu, a po drugie jak w coś się zaangażuje i wymyślę coś ekstra to muszę to wykonać, nie ważne ile to będzie kosztować, czasu, czy pieniędzy i przede wszystkim zabieram się do tego od razu. Tak więc mam nadzieje, że pomysł Wam się spodobał i go wykorzystacie, zmodyfikujecie, czy zrobicie coś na ten wzór. Jeśli opisałam coś niezrozumiale, śmiało pytajcie.


Różdżki wykonane przeze mnie. Wiem, że u mnie efekt nie powala, ale wierzę w Was i być może Wam uda wyczarować się prawdziwe cudeńka. Ważne, że spełniły swoją rolę rekwizytów w moim zadaniu.


Drugi rekwizyt, pozbierany jesienią. Przydał się dopiero w zimie.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mam 22 lata i nigdy nie byłam w związku

Schizofrenia na Youtube