Schizofrenia na Youtube

     Muszę wam z przyjemnością donieść że coraz więcej osób na Youtube nagrywa filmy
o schizofrenii. Zarówno laicy, jak i osoby zagłębione w temat chorób psychicznych. Dzięki temu, że Hania Es wrzuciła filmik o tematyce schizofrenii stwierdziłam, że tą Youtubową krainę trzeba zgłębić i wybrać co ciekawsze filmy.

                                                Hania Es

    Zacznijmy od studentki psychologii Hani Es. Jak najbardziej polecam przeszukać jej kanał pod względem danej choroby psychicznej, czy też homoseksualizmu. Nie poznałam jej osobiście, jednak zdaje się być bardzo ciepłą i otwartą osobą. Z powodu jej filmu postanowiłam zebrać doświadczenia Youtuberów ze schizofrenią w jedno miejsce. 


Disowskyy


     Jest pierwszym z gamerów na tej liście, a został umieszczony na tej liście poprzez nagranie "Symulatora schizofrenii". Najczęściej gra w horrory. Jak sam stwierdził na gameplayu wybrał dziś inną tematykę do filmu, ale równie straszną co horror. Jednak muszę stwierdzić, że częściej jestem przestraszona horrorem niż moją chorobą.



Karolek


     Kolejny gamer na mojej liście za to z nim zamiast straszenia możemy się pośmiać. Jak Disowskyy, tak samo on zastanawiał się, czy to co jest ukazane w grze jest prawdą i niestety muszę to potwierdzić (no oprócz kolorów z kina 3D). Nagrał "Symulator schizofrenii" niedługo przed Disowskim.


       

                                     7 metrów pod ziemią

     Kanał 7 metrów pod ziemią  jest poświęcony tematom trudnym, niszowym, rzadko poruszanym. Cieszę się, że znalazło się na kanale miejsce dla schizofrenii i schizofreników. Wywiad z jednym 
z nich daje mi nadzieję, że kiedyś ten temat nie będzie omijany szerokim łukiem i że schizofrenia przestanie być stygmatyzowaną chorobą.



JJIgnaca

     Przyznaję, po raz pierwszy spotkałam się z filmem nagranym przez osobę, która jest znajomą schizofrenika, a nie laikiem, bądź ekspertem. Niestety osoba, z którą miała do czynienia w pewnym momencie przestała brać tabletki, co niestety skutkuje nawrotem wszystkich objawów. 





PSYCHE

     Naprawdę dobrze wytłumaczył schizofrenię z punktu medycznego w tak krótkim czasie. Oprócz filmu o schizofrenii porusza wiele innych chorób psychicznych, czy też tematów związanych z nimi.

 

Monika Ptak

     Naprawdę jestem pod wrażeniem odwagi Pani Moniki tego, że nie bała się lub pomimo swoich obaw opowiada na filmach o schizofrenii pokazując nie tylko swoją twarz, ale także dane osobowe. Poniższy film jest tylko jednym z wielu przykładów na jej odwagę.



Michał Przychodzeń

     Jest kolejną osobą na tyle odważną, aby ujawniać swoje dane oraz wizerunek chorującą na schizofrenię i mówiącą o tym otwarcie. Łapcie filmik o tej chorobie oraz religii.




                                      Maciej Klimarczyk

     Na koniec film psychiatry wypowiadającego się na temat tej choroby, zarówno z punktu widzenia lekarza, jak i pacjenta.
















 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Domowy Escape Roome dla fana Harrego Pottera

Mam 22 lata i nigdy nie byłam w związku