Schizofreniczny Doctor Who

     Odrazu tłumacze tytuł posta. Doctor jest postacią z serialu Doctor Who. Jest to kosmita z zewnątrz wyglądający jak człowiek. Przemieszcza się w czasie i przestrzeni. Jego dwa serca, mimo tego co przeżył, są przepełnione miłością dla każdej istoty we wszechświecie. Stara się uratować wszystkich nie zależnie od epoki, czy miejsca oraz tego, czy dany człowiek/kosmita jest jego sprzymierzeńcem. 

     Teraz kiedy już rozumiecie tytuł posta możemy przejść do mnie. Co ja jako schizofrenik mam do Doctora? Tak jak on przejmuje się ludźmi z innych epok i z innych rejonów świata. Gdy patrzę na myszkę do komputera zapakowaną w ściśle przylegające do niej opakowanie, które nie da się niczym innym otworzyć jak nożyczkami. Zastanawiam się co zrobiłby człowiek bez nożyczek? Po chwili moje myśli idą jeszcze dalej. Jak ludzie zrobili pierwsze metalowe ostrze. Jeszcze dalej. Jak pierwsi ludzie ciosali kamienie żeby były ostre? I gdy tylko o tym pomyślę chciałabym się cofnąć w czasie, żeby nauczyć ludzi wszystkiego co umiem lub znam z teorii. Oj, Doctor by mnie przechrzcił za mieszanie w historii, ale ja nie mogłabym patrzeć na to jak ludzie nieporadnie próbują uzyskać pożądany efekt. Wiem, wiem powinni sobie sami radzić, a zresztą już sobie poradzili. Mimo wszystko nie mogłabym zostawić na pastwę losu.

  Tak samo mam z ludźmi na innych kontynentach. Często bardziej przejmuje się reżimem w Korei, wojnie w Syrii, czy głodem w Afryce niż tym co dzieje się w najbliższym otoczeniu. Często jest tak, że wiele rzeczy dookoła mnie się wali, a ja przejmuje się Bliskim Wschodem i ich problemami. Chciałabym uleczyć i uspokoić cały świat. Czuję się rozdarta. Wiem, że nie dam rady i przez to często jestem wykończona psychicznie. To tak jak kochać się w kimś w ukryciu.
    
    Na początku myślałam, że to tylko mój odchył, ale dzięki książce Antoniego Kępińskiego pt. "Schizofrenia" dowiedziałam się, że wielu, jak nie wszyscy schizofrenicy mają takie odczucia. Niestety przez nie często nie interesuje mnie najbliższe otoczenie, a sprawy z drugiego końca świata.  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Domowy Escape Roome dla fana Harrego Pottera

Mam 22 lata i nigdy nie byłam w związku

Schizofrenia na Youtube