Nauczanie indywidualne przy schizofrenii i dyskalkuli

      Moje lekcje indywidualne zaczęły się w drugiej klasie technikum, czyli prawe trzy lata temu. Ale najważniejsze jest jak je dostałam. Musiałam pójść do psychologa, który dał mi na zapas kartki
z prośbą o nauczanie indywidualne. Stwierdził, że mam takie problemy z koncentracją, liczeniem
i odczuwam stres przebywając w klasie, że warto postarać się o nauczanie indywidualne. Po dostaniu formularza musiałam iść do mojego neurologa po dokument zatwierdzający moją chorobę. Po czym wszystkie papiery złożyłam do sekretariatu szkoły lub do wychowawczyni. Najlepiej całą sprawę załatwiać w wakacje, ponieważ cała dokumentacja idzie do innej instytucji zajmującej się nauczaniem indywidualnym. Oczekiwanie na zgodę trwa ok. miesiąca.

      Ja załatwiałam wszystko w trakcie szkoły. W sumie na to żeby pójść do psychologa i lekarza wraz z oczekiwaniem na zgodę na indywidualne nauczanie zleciało mi jakieś dwa miesiące. Przez cały ten czas uczyłam się z klasą.

      Na szczęście przy mojej dyskalkulii i braku koncentracji (schizofrenia) nauczyciel może powtarzać temat i przerabiać go krok po kroku. Z powodu schizofrenii w klasie odbierałam za dużo bodźców. Chodzi mi o to że odgłosy napierały na mnie z każdej strony. Nadal tak mam w tłumie (czyt. ok. 20 osób). Dzięki temu, że siedzę sama w klasie nie ma takiego efektu. Stres, który odczuwam jest zwielokrotniony przez chorobę, dlatego jak poznawałam nowych nauczycieli myślałam, że zemdleje. Niestety mimo lekcji indywidualnych moje umiejętności matematyczne zdychają w cierpieniach.


 

   Plusy nauczania indywidualnego:

+ możliwość dodatkowego dnia wolnego

+ lekcje wyglądają jak darmowe korepetycje

+ gdy nie można przyjść na lekcje po uzgodnieniu z nauczycielem można je przełożyć

+ spokój w klasie

+ często odwoływane lekcje (do odrobienia w domu lub szkole)

+ mało lekcji

+ można się wyspać (lekcje zwykle są od około 9-10)

+ lepsze przygotowanie do matury

+ wyrozumiałość dla twojej choroby

+ możliwość lekcji w domu (przy dokonaniu wyboru nauki w domu)

+ nauczyciel może skupić się na twoich słabych stronach



    Minusy nauczania indywidualnego:

- brak wiadomości o wydarzeniach w życiu klasy

- brak wyjść i wyjazdów z klasą

- trzeba samemu wiedzieć wszystko o sprawdzianach, kartkówkach i zadaniach domowych oraz wydarzeniach w życiu szkoły

- przepytuje się tylko i wyłącznie ciebie

- najczęściej całkiem nowi nauczyciele co roku




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Domowy Escape Roome dla fana Harrego Pottera

Mam 22 lata i nigdy nie byłam w związku

Schizofrenia na Youtube